miercuri, iulie 30, 2008

PASI PENTRU CONTROLUL FURIEI IN MOD SANATOS -de psiholog Niculina Ciuperca

Unul dintre sentimentele negative care bulverseaza un alcoolic este FURIA. Iata ce ne propune doamna psiholog in legatura cu acest sentiment:

Furia , ,,starea de extrema iritare in care se pierde stapanirea de sine ”ne creaza probleme de multe ori in viata , devenind pentru unele cupluri un dusman de temut , care duce la tensionarea relatiei , bulversandu-le intreaga viata .
De aceea am considerat necesar faptul ca daca sunt cunoscuti pasii prin care se poate controla furia , se poate ajunge la o reala imbunatatire a relatiei de cuplu . Pentru linistea caminului nostru , merita sa reflectam mai mult si sa gasim resursele necesare pentru a trece cu bine peste momentele de criza , cand intr-o clipa putem strica tot ce am construit cu migala in ani de zile .
Pasii de mai jos sunt orientativi , fiecare persoana gandindu-se la o strategie care trecuta prin sistemul sau senzorial sa-i aduca beneficiile dorite .

PASUL 1 : EVALUAREA MODULUI IN CARE INTELEG EU FURIA
A.Care e definitia mea pentru furie ?
B.Ce ma face furios deobicei ?
C. Cine ma face furis de obicei?
D. Ce<> imi declanseaza furia ?
E. Cum imi exprim de obicei furia ?
E1.Ce semne foloseste trupul meu pentru a-mi arata ca sunt usor infuriat ?
E2 . Ce semne foloseste trupul meu pentru a-mi arata ca sunt foarte furios ?
F. Cat de sanatos e felul in care imi exprim furia ?
G. Cum ma simt cand sunt in mijlocul unui moment de exprimare a furiei ?
H. Cum ma simt dupa ce mi-am manifestat furia ?
I. Care sunt beneficiile manifestarii deschise a furiei mele ?
J. Ce ma opreste sa imi manifest furia ?
K. Cum reactioneaza ceilalti la manifestarea deschisa a furiei mele ?
L. Ce rezultate negative apar prin manifestarea furiei mele ?
M. Care este rezultatul pozitiv al manifestarii furiei mele ?
N. Unde sunt radacinile problemelor mele cu furia ?
O. Cum pot sa imi recunosc furia si apoi sa o manifest intr-un mod sanatos ?


PASUL 2 RECUNOASTEREA UNOR FURII NEREZOLVATE IN TRECUT
P. Ce episoade de furie din viata mea au ramas nerezolvate ?
Q. Care sunt persoanele cu care am inca furii nerezolvate ?
R. Ce evenimente continua sa imi declanseze si in prezent furia ?
S. Ce incercari am facut pentru a lucra cu furiile mele nerezolvate ?
U. Ce ma opreste sa lucrez la stapanirea furiilor mele legate de chestiuni nerezolvate ?
V. Cum pot sa iert, sa uit si sa vindec furiile din trecut ?

PASUL 3. VOI FOLOSI STAPANIREA FURIEI PENTRU ORICE SITUATIE CURENTA

PASUL 4. VOI FOLOSI STAPANIREA FURIEI PENTRU TOATE EPISOADELE TRECUTE DE FURIE NEREZOLVATE

PASUL 5. VOI FOLOSI CEL PUTIN 15 ZILE , ACTIVITATI DE LUCRU CU FURIA, PENTRU A SCAPA DE SENTIMENTELE DE FURIE CONSTRUITE IN TRECUT

PASUL 6. DACA MAI AM INCA FURII NEREZOLVATE, MA INTORC LA PASUL 1 SI INCEP DIN NOU .

Niciun comentariu: